Zadania egzaminacyjne na mieście

Manewry na mieście

  1. Hamowanie od prędkości co najmniej 50km/h do zatrzymania w wyznaczonym miejscu manewr może być wykonywany na placu manewrowym ośrodka egzaminowania)
  2. Parkowanie prostopadłe lub skośne- wjazd przodem wyjazd tyłem (możliwa jedna korekta toru jazdy)
    • miejsce do parkowania wyznacza egzaminator, wskazując je osobie egzaminowanej
    • po zaparkowaniu musi być możliwość opuszczenia pojazdu przez kierowcę i pasażera z obydwu stron, a pojazd musi być zaparkowany w sposób zgodny z przepisami ruchu drogowego (należy sprawdzić możliwość opuszczenia pojazdu)
    • parkowanie odbywa się z zachowaniem zasad ruchu drogowego
  3. Parkowanie równoległe pomiędzy dwoma pojazdami (manewr jest wykonywany jeżeli jest możliwe wyznaczenie miejsca do parkowania- możliwa jedna korekta toru jazdy )- wjazd tyłem - wyjazd przodem
    • miejsce do parkowania wyznacza egzaminator , wskazując je osobie egzaminowanej
    • długość miejsca do parkowania pomiędzy pojazdami powinna stanowić około 2 krotność długości pojazdu egzaminacyjnego
    • w trakcie wykonywania manewru możliwa jedna korekta toru jazdy
    • po zaparkowaniu pojazd nie może stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu drogowego
    • w przypadku kiedy pojazd parkuje równolegle do krawężnika, w trakcie wykonywania manewru nie może najechać na krawężnik.
  4. Zawracanie na drodze jednojezdniowej- dwukierunkowej możliwość wykonania manewru przy wykorzystaniu infrastruktury drogowej (bramy, wjazdy, podjazdy, zatoczki i.t.p.) - zawracanie musi odbyć się przy użyciu biegu wstecznego
    • miejsce do zawracania wyznacza egzaminator

Jazda po mieście

  1. Wjazd na drogę z obiektu przydrożnego.
  2. Jazda drogami dwukierunkowymi jedno- i dwujezdniowymi:
    • o różnej liczbie wyznaczonych i nie wyznaczonych pasów ruchu
    • posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości.
  3. Jazda drogami jednokierunkowymi o różnej liczbie wyznaczonych i nie wyznaczonych pasów ruchu.
  4. Przejazd przez skrzyżowania:
    • równorzędne (trzy- i czterowlotowe)
    • oznakowanie znakami ustalającymi pierwszeństwo przejazdu (znak A-7 (ustąp pierwszeństwa przejazdu), B-20 (stop), D-1 (droga z pierwszeństwem) oraz w połączeniu z tabliczkami T-6a i T-6c .
    • z sygnalizacją świetlną
    • na których ruch odbywa się wokół wyspy
    • dwupoziomowe (wjazd i zjazd)
  5. Przejazd przez przejścia dla pieszych.

Dodaj komentarz

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

Plain text

  • Znaczniki HTML niedozwolone.